web |
|
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:11 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları 3. ve 7. Sayfalar Arasındakı Etkinlik ve ö.lçme Değerlendirme Cevapları
Sayfa 3:
Soru 2 ) Tarih önesi devirlerde bu şekiller yazı olarak kullanılırdı.İnsanlar bu şekillerle birbirlerile iletişim kurarlardı…
Sayfa 4)
Soru 1) Metne göre iletişim iki kişi arasındaki her türlü anlam alışverişine denir
Soru 4) Dille gerçekleştirilen iletişim hem sözlü hem de yazılı olarak gelecek nesillere aktarılmak için saklanabilir.Bu sebepten dolayı dille gerçekleştirilen iletişim diğer iletişimlerden daha da gelişmiştir
Sayfa 5)
çünkü insanların aralarındaki sorunlarını çözebilmesi için çünkü insanların düşüncelerini birbirlerine aktarması için çünkü çağımızı modernleştirmek için çünkü kültürümüzü geliştirmek için
Sayfa 6)
4.etkinlik
gönderici>babam, ilet>bilgisayarı kapattın mı?, kanal=sözlü, alıcı=çocuk, dönüt=evet, bağlam=ev ortamı
5.etkinlik>
gönderici:trafik ışığı ileti:dur alıcı:arabalar dönüt:arabalar durur bağlam:yol ortamı
Sayfa 7),
9.etkinlik oduncu=ağaçlar çiftçi=hasat zamanı öğretmen=okulların açılması
10.etkinlik=dil göstergesi:konuşmak doğal gösterge:bitkiler,havalar,sıca klık
| |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| | | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:12 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 23. ve 30. Sayfalar arası
ÜNİTE SONU **ÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI SAYFA 23:
1-)A 2-)D 3-)A 4-)E 5-)A 6-)D 7-)C 8-)C
SAYFA 27:
1. KÖKEN: soy, asıl. 3.kütüphanede kitaplar daha toplu, düzenli,herhangi bir kitap arandığında bulma kolaylığıolabileceği için sınıflandırılır. 4.dillerin hepsi ortak bir soya sahiptirve bu diller zaman içerisinde soylarından kopup kendi soylarını oluşturmaya başlar, akrabalıklar oluşur. 5.ortak dil ailesine mensup dillerin aynı yapıda olması gerekmez.çünkü diller sürekli yenilerme değişme içerisindedir, dil ailesinden kopabilir. 6.türk dili geni bir tarihe sahiptirve yenileşme içerisindeçeşitli kollara ayrılmıştırböylece daha geniş coğrafyalara ayrılmıştır.
1. ETKİNLİK SAYFA 29:
Tek Heceli Diller: Çince, Tibetçe ve Afrika dilleri. Eklemeli diller: Türkçe, Moğolca ve Macarca. Çekimli Diller: Arapça,İngilizce ve Fransızca. ————– **ÇME DEĞERLENDİRME SAYFA 30:
1-) …….Akraba diller ya da diller ailesi denir. …….Hint-Avrupa
2-) *D *Y ==> Çünkü çekimli dildir. *Y ==> çünkü moğolcadır. *Y ==> Çünkü Bantu dil ailesindendir.
3-)E 4-)C 5-)B 6-)E 7-)A
| |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:12 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 43-47. Sayfalar Arası
Sayfa 43 te
1.soru üçüncü şahsın şiirinde noktalama işaretleri yok bu yüzden vurgu ve tonlamaya önem verilmez düz yazı gibi okunur ötekisinde ise vurgu ve tonlamya önem verilir çünkü nerde durup nerde sesimizi yükseltçeğimizi biliriz 2.soru duraklama yerleri noktaların olduğu cümleler 3.soru duraklamalar anlamı etkiler
Sayfa 45
1)perili köşk hikayesinde diyalog bölümleri farklı ses tonları ile söylenir. 2)farklı ses tonlarıyla ses tonları ile söylendikleri zaman değişlikler olur 3)arkasındaki: parlıyordu=küçük ünlü uyumuna uymaz. ünlü daralması vardır. gösterdiğim= yumuşama vardır.söyleyişiyi kolaylaştırır tavuğu=küçük ünlü uyumunu bozar. yumuşama vardır söyleyişiyi kolaylaştırır gözüyle=ünlü düşmesi,takılaşma,"y" kaynaştırma harfidir hissetmeyince=ünsüz türemesi vardır söyleyişiyi kolaylaştırır. hükmetmezdi=ünlü düşmesi vardır söyleyişiyi kolaylaştırır görünüyor=büyük ünlü uyumuna ve küçük ünlü uyumuna uymaz !
Sayfa 47 5. etkinlik Bir solukta okumaya çalıştığımız metinde noktalama işaretleri yok.Bu yüzden duraklamadan,vurguya dikkat etmeden okuyoruz. Bu da metinden hiç birşey anlamamamıza sebep oluyor. Diğer metinde ise noktalama işaretleri var. Noktalama işaretlerine,vurguya,tonlamaya dikkat ettiğimiz için metin rahatlıkla anlaşılabiliyor. 6.etkinlik noktalama işaretlerine ve anlama dikkat ederim 7. etkinlik 1. zorlaştırıyor 2. eder özellikle tutukluk kusuruna sahip olan kişilerde 3. evet çünkü okuması güçlü olmayan bir kişi ikinci okumada bazı boğumlama kusurlarını düzeltebilir 4. duraklardaki nefesi göstermektedir
4.soRuuu = O = yuvarlak-kalın-geniş U =yuvarlak-kalın-dar A =geniş-kalın-düz Ö=yuvarlak-ince-geniş E=düz-geniş-ince I=kalın-dar-düz İ=ince-dar-düz
ölçme değerlendirme 1.tonlama durak 2.d/y 3.gi/yok/iz/tah/şak/dan/ba/du/şim/çık/lan/çü/miş/bak/bak/bek/daş/ten/yar | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:12 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 54 ve 62.Sayfalar Arası
Sayfa 54 ve Sayfa 55
1- b,c,d,g,ğ ünsüz yumuşaması p,ç,t,k " benzeşmesi hece düşmesi " düşmesi ünlü türemesi " türemesi 2-D,D,D,D,D 3B 4C 5C 6A
SAYFA 58: 5.ETKİNLİK: yanlış yazılmış kelimeler-kelimelerin doğru yazımı-yazılış sebebi - tv’de: TV de: tv büyük yazılır. - baştanbaşa: baştan başa: ikilemeler ayrık yazılır. - evde ki hesap: evdeki hesap: ek olan -ki bitişik yazılır. - deniz altı(araç): denizaltı: birleşik yazılır. - yaptıki: yaptı ki: bağlaç olan -ki ayrı yazılır. - geldi: Geldi: cümledir. cümleler büyük harfle başlar. - Ahmet bey: Ahmet Bey: özel isimlerden sonra gelen ünvanlar büyük harfle başlar. - hiçmihiç: hiç mi hiç: -mi ayrı yazılır. - gelmiyen: gelmeyen - bir takım(insanlar): birtakım
**ÇME VE DEĞERLENDİRME: 1- 1. boşluk: birleşik 2. boşluk: birleşik 2-D, Y, Y 3-D 4-E 5-D 6-B 7-E 8-kelimelerin doğru yazılmış halleri: burnuna, Kazakça, terk etmek, redetmek, anlayacak, büyükçek, Karabük’e 23′te 9- bağlaç olan -ki, ek olan -ki, ilgi eki olan -ki
Sayfa 62
**ÇME VE DEĞERLENDİRME: 1- 1.boşluk: üç nokta 2.boşluk: iki nokta 3.boşluk: - 4.boşluk: tırnak işareti 5.boşluk: parantez 2-D, D, Y, D 3-D 4-E 5-A 6-A 7-D 8-D 9-B
| |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:12 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 71 ve 83.Sayfalar Arası
SAYFA 71:
6.etkinlik basit kelimeler su,çabuk,adam,bardaklarıı,erke kler,kadıni ihtiyarı,kadına…türemiş kelimeler:boyacısı,satan,boyal ı,şekerci,iziznli,saygılı,parl atıp,ıslanıca,boyama,işlem,tut ku, birleşik kelimeler:ayakkabı ,cumartesi
7. etkinlik yapım eki almış kelimeler:ıslanınca,boyama,tut ku,işlem,boyacı,izin li,şekerci,yenmiş, çekim eki almış kelimeler:bardaklarını,erkekle r,ihtiyarı,kadına,ış ıdı,askerler,ediyorlardı,kişil eri yapım-çekim eki almış kelime:durmadan,üstünde,işleml erine
SAYFA76: 1-Y,D,D 2-C sayfa 77: 3-B 4-B 5-kitab-ı ver:belirtme hali kiatb-ı kaybolmuş:iyelik eki gez-i güzeldi:fiilden isim yapan ek okul-a gitti:yönelme hali saat üçe beş kal-a geldi:zarf fiil eki eli kan-a-dı:isimden fiil yapan ek 8-kiloca o….:bakımından anlamı yürekler acısı…….:abartma anlamı böyle çocukça……:benzerlik anlamı dayımlar yaza…..:yok sınıftaki Ali’ler……:aynı adı taşıyanlar gelen misafirleri kapıda……:bulunma hali gelen misafirleri ayakta……..:bulunma hali bireden ayağa…….:ayrılma hali senden iyi arkadaş…….:ayrılma hali bence bu kazak……..:göre anlamı küçükken sıkıntıdan…….:ayrılma hali her taraf kağıttan…….:ayrılma hali bir saat önce seni okulda………:bulunma hali işe gitmek……….:yönelme hali
4.etkinlk *** 83 kuşun kanadını tedavi ettirdi = gerçek anlam Uçağın kanadında arıza çıktı = yan anlam Kırıldı kanadım kaldım çaresiz = mecaz anlam Takımın sağ kanadı bu maçta iyiydi = terim anlam | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:13 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları 84-85 Sayfa 84 3.Macera başlamak üzereymiş o gün, Sürücelmiş bu ateş yıllarca ... istiare yapılmıştır benzetilen ateş 4.Bir ruh o derin bahçede ...ruh kelimesi insan sözcüğü yerine kullanılmıştır mecazı mürsel yapılmıştır 5.Ey benim sarı tamburam, sen ne için inlersin? içim oyuk.... hem mecaz hem gerçek anlamını düşündüren sözcükler vardır tamburanın içi gerçekten oyuktur ayrıca kişi mecaz olarak içim oyuk derken derdini ifade etmek istemiştir kinaye sanatı yapılmıştır 6.hediye namıyla bir şey gönderme.... Huzuri şair burada cimri ve bencil birisini eleştirmektedir "komşun evi yanar iken söndürme" derken tam tersini imalı bir şekilde ifade etmek istiyor yani tariz sanatı yapılmıştır
6.etkinlik Sayfa 85 örnekler mecaz çeşidi mecazın nasıl yapıldığı Kara günümde elimden tuttu = mecaz = kara kelimesi gerçek anlamın dışında Ani bir üzüntü.... = istiare = alev gömleği aşık olmya benztlmiş Kır ata nal mı dayanır?.... = kişileştirme = dağların uykdn uyndrlması teşhs yplmıs Ayağını yorganına göre uzat = kinaye = hem gerçek hem mecaz... Hafız Osman... = istiara = bezetilen ışık benzeyen hafız osman Mor menekşe ... = intak , teşhis = menkşe konşturlmş ve insn kşiliği almış Her nereye.... = tariz = tam tersini dmk istemis Böyle çalışırsan.... = tariz = aslında olamayacağını ifade etmktdir Gönlüm gibi... = teşhis = gönlünü nameye(mektuba) benzetmiş Evden izin almadan... = M.Mürsel = ev derken aile demeke iistiyor Şişler hazır... = m.mürsel = şişler derken etlerden kastediyor | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:13 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 91-95 Sayfa 91))
1)yazı yazmaktan elim koptu,yazın piknikte top oynuyoruz bagdan üzüm topladık.bag evinde annenlermi var ayşegül bize geldi arkadaşıma gül aldım 3 etkinlik)yaşı eş sesli güçlü)eş anlamlı aglrım)zıt anlamlı eşimiz)yakın anlamlı
SAYFA 93: **ÇME VE DEĞERLENDİRME:
1-Y, D 2-eş anlamlı, zıt anlamlı, eş sesli bu sıraya göre yazıyorum -mektep:yok-yok -endişe:yok-yok -ak:siyah-yok -yok-tembel-yok -yok-kısa-yok -surat-yok-sayı,yüzmek,para -yok-kaybet-kazan,kazanmak -kırmızı-ver-yok 3-kelimeler ve eş anlamları yaşlı: ihtiyar gelecek: istikbal hayat: yaşam tekrarla: yinele yenilgi: mağlubiyet duy: işit öykü: hikaye eser: yapıt sene: yıl akran: yaşıt şen: neşeli olasılık: ihtimal
SAYFA 95
**ÇME VE DEĞERLENDİRME: BOŞLUKLAR: 1-yan, mecaz, mecaz 2-D, Y, D 3-E 4-C | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:13 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 101-145
SAYFA 101 7.ETKİNLİK:
BELİRTİLİ İSİM TAMLAMALARI: -benim saçlarım -havvanın saçları -halının içi
BELİRTİSİZ İSİM TAMLAMASI: -misafir odamızdaki
ZİNCİRLEME İSİM TAMLAMASI: -okul kitabımdaki maymunun burnu
Sayfa 109:
ölçme ve değerlendirme: 1-C 2-D 3-D 4-A 5-A 6-B 7-B 8-D 10-B
111.sayfa 1a 2a 3d 4d 5e
sayfa 115; hazırlık soruları değil ama Hayat Böyledir işte metninin altındaki soruların cevabı; 1.soru noktayla ayrılması ve cümleyi oluşturan öğelerin bulunması... 2.soru yüklem cümlede yargı bildirir...bu nedenle önemlidir... 3.soru isim-fiil cümlesidir...(oradn herhangi bir cümle seç...) 4.soru yargı üzerinde taşır.bir yüklem bir cümledir! 5.soru kelime grupları birbirinden ayrılamaz...onlar kalıplaşmışlardır,bir bütünlerdir....!
117 2.etkinlik; Bunlar bu atı ,düğün koşusunda koşmak için hazırlıyorlar.(bunlar:özne,düğ ün koşusunda koşmak için:zarf tümleci,hazırlıyorlar:yiklem) Biletlerini alıp üçüncü mevkiye yrleşince rahat ettiler.(gizli özne "onlar",üçüncü mevkiye yerleşince:zarf tümleci,rahat ettiler:yüklem)
118 ölçme değerlendirme 1). ..geçişli fiil... ..zarf tümleci... 2) D D y D D Y 3d 4A 5a 6C
SAYFA 123 1) .....BASİT CÜMLE.... .....BAĞLI CÜMLE... 2) D D 3 A 4 A 5 B 6)HALİNİ BELİRTMEK,ANLAMI PEKİŞTİRMEK İÇİN YAN CÜMLE GEREKLİDİR. 7)İSİM CÜMLESİDİR YAPISI SIRALI CÜMLE
BİRLEŞİK CÜMLE:Ğ I C Ç SIRALI CÜMLE:E H A BAĞLI CÜMLE:F G BASİT CÜMLE D B
sayfa 124 tablo birleşik cümle ğ,ı,c,ç
sıralı cümle e,h,a
basit cümle d,b
bağlı cümle f,g
125-127. sayfalar hazırlık 1.soru: lokomotifitir. cünkü;trenin her bölmü ona bağlıdır. 2.soru:kelime grupları 3.soru:ilietişimin olması için iki kişi olması lazım.bir gönderici iki alıcı ve diğer unsurlar kanal bağlam gibi... 4.soru : ortam, mekan cok önemlidir. söylenmek istenen söz söyleneceği yerinde anlamlıdır bu karsısındaki kişinin anlaması için önemlidir. sayfa 127 1. etkinlik:cümlede götürüverdi kelimesi olmasaydı herhengi bir yargıya ulaşamazdık. cünkü; yargıyı bildiren bir sey olmazsa birsey anlamayız. ANLAMA YORUMLAMA 1:toplarım kelimesi yanlıştır. cünkü; özne cogulken yüklem cogul, tekilken yüklem tekil olmak zorundadır. 2.etkinlik: birinci cümle taksiyle ikinci cümle okula üçüncü cümle kış mevsiminde dördüncü cümle ben'dir.
sayfa 145 1 ...tanım... ....öznel... ....benzetme.... .....ihtimal.... ....tasarı..... .....öneri.... ....önyargı.... 2 sırayla yazıyorum tanımlama üslup karşılaştırma benzetme nesnellik öznel,eleştiri nesnellik varsayım öneri tasarı ihtimal önyargı neden-sonuç amaç-sonuç şart 3 d d y y d d d 4 a 5 d 6 b 7 e 8 d 9 b | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:13 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 151-156 SAYFA 151 7.ETKİNLİK: anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunu nedeni, cümlenim doğru biçimi sırasıyla yazıyorum -hepsi ve daha fazlası az sonra: gereksiz sözcük kullanımı: hepsi ve fazlası az sonra -fabrika ticari ve polis otosu üretimine eçen yıl ara verdi: tamlama yanlışlığı: fabrika ticari oto ve polis otosu üretimine geçen yıl ara verdi -hangisinin başarılı hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz: yardımcı fiil eksikliği: hangisinin başarılı olduğunu hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz -senin yüzünden sınıfı geçebildim: kelimelerin yanlış anlamda kullanılması: senin sayende sınıfı geçebildim -aldığı kumaşın rengini beğenmediği için geri vermeyi düşünüyor: belirtili nesne eksikliği: aldığı kumaşın rengini beğenmediği için kumaşı geri vermeyi düşünüyor -düşünceler zamanla değişirler: özne-yüklem uyumsuzluğu: düşünceler zamanla değişir -kimse seni suçlamıyor, aksine senin haklı olduğunu düşünüyor: özne eksikliği: kimse seni suçlemıyor, aksine herkes senin haklı olduğunu düşünüyor -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı? : zarf tümleci eksikliği: bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, güçlüklerle nasıl başa çıktı? -duvarları kirletmek, yazı yazmak kesinlikle yasaktır: dolaylı tümleç eksikliği: duvarları kirletmek, duvarlara yazı yazmak kesinlikle yasaktır -görüşlerime katılmadığınızı, karşı çıkıp eleştirdiğinizi bilmiyor değilim: gereksiz sözcük kullanımı -birçok kişiler böyle düşünüyor: özne-yüklem uyumsuzluğu: birçok kişi böyle düşünüyor -güç ve müşkül zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir: aynı anlamda kelimelerin kullanılması: güç zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir
SAYFA 152: anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunun nedeni, cümlelerin doğru biçimi sırasıyla yazıyorum -yemeğine biraz tuz, biber ve limon sıktı: yüklem eksikliği: yemeğine bira tuz, biber ekti ve limon sıktı -bu tür duygular gözlerimi yaşartırlar: özne-yüklem uyumsuzluğu: bu tür duygular gözlerimi yaşartır -hiçbir işlerde başarılı olamadı: özne-yüklem uyumsuzluğu: hiçbir işte başarılı olamadı -hiç kimse bir yere kıpırdamasın, yere yatsın: özne eksikliği: hiç kimse bir yere kıpırdamasın herkes yere yatsın -küçük kızın saçları bir hayli büyümüş: yanlış anlamda kullanılan sözcük: küçük kızın saçları bir hayli uzamış -kuşkusuz o da senden çok korkuyor olmalı: kelime fazlalığı: kuşkusuz o da senden çok korkuyor -iki kardeşten en küçüğü arkadaşımdı: kelime fazlalığı: iki kardeşten küçüğü arkadaşımdı -bu konuyu yeniden bir hafta içinde tekrar görüşürüz: eş anlamlı kelimelerden kaynaklanan anlatım bozukluğu: bu konuyu yeniden bir hafta içinde görüşürüz -bu kouda gençleri azımsamak doğru değil: yanlış kelime kullanımı: bu konuda gençleri küçümsemek doğru değil -kuyrukta bekleyen hastalar içinde ilk muayene odasına ben alındım: kelimelerin yanlış kullanımı: kuyrukta bekleyen hastalar içinde muayene odasına ilk ben alındım -nüfus sayımı bu yıl yapıldı, bir hayli artmış: eksik kelime: nüfus sayımı bu yıl yapıldı, nüfus bir hayli artmış -sz çalmasını babamdan öğrendim: tamlama yanlışlığı: saz çalmayı babamdan öğrendim
SAYFA 153 **ÇME DEĞERLENDİRME: 1-D, D, D, Y, Y, D 2-E 3-E 4-D
SAYFA 154: 5-E 6-E 7- -bahar gelince dağlar yeşil giysilerini giydiler(giydi) -yıldızlar bana bakıyor(bakıyorlar) 8- -kızını çok sever, armağanlar alırdı(ona) -kimseyi küçük görmemeli, insanca davranmalıyız(herkese) 9- -onu severim her konuda iyi anlaşırız -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı 10-birçok kişiler onu övüyordu 11-bana bir zararı olmuyor aksine hep koruyordu
SAYFA 155 ÜNİTE SONU **ÇME VE DEĞERLENDİRME: 1-B 2-E 3-D 4-D 5-E 6-A
SAYFA 156: 7-A 8-D 9-B 10-C 11-C | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:13 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 161-168 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 161-168 Sayfalar Arası 161-162 NİN CEVAPLARI
1-C 2-C 3-B 4-C 5-C( 6-D 7-C 8-A
167-168 Sayfalar
1-GİRİŞ GELİŞME 2-C 3-C 4-E 5-D 6-C 7-C 8-C,Ç,E 9------ | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:14 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 171-182 S.171 boşluk:boyut 1d 2y 3d 4d 5y 6d 3.soru etkiler okumada kolaylık bakımından sağlar
S.172-173
1)güven duygusu olmadığını ortaya koyar 2)ana düşünce gerçek dostluk.ana düşünceyle bütünlük sağlıyo 3)mesaj gerçek dostlukla ilgili mesaj verilirken bunlara gerek yok 4)dil öğeleri birleşerek kelime kelime grupları cümlelerle ifade edilir. 5)gerçek dostların birbirine güven duyması .gerçek dostları olmayanların birbirine güven duymaması 6)kısa ve acık olması net daha etkiler okuyucuyu 7) parcanın ulaşmasını sağlar önemlidir. 8)yardımcı düşünce düşünceyi çeşitli yönlerden destekliyor tamamlıyor. etkinllik2: a)bazılarında ilk son cümlelerde bazılarında ise ortalarında bulunur b)anadüşünmceler A.insanlar kendinden önceki yapıtlarada bakar C:süs yapayım derken şiirde anlatılanı yok etmesi c)anlatılanlardanyola çıkarak d)ya parağrafın başında sonundaki cmlelerde verilir
S.174
paragrafta yer alan yardımcı düşünceler: 1)duyguların hatıraların ve sevgileri çiçeklerle ifade etmek güzeldir. 2)çiçekler temiz duyguları ifadeb eder. 3)çiçeklere dünyamızın güzellikleriyle bakmalıyız. paragrafın ana düşüncesi: 1)çiçeklerin dilinden konuşmak,renkli ve güzel konuşmaktır. ana düşünce ile yardımcı düşünceler arasındaki ilişki bağlam eşitliğinde: paragrafın her düşüncesi çiçek kelimesiyle biririne sağlanmış çünkü konu çiçektir.anadüşünce paragrafın ilk cümlesidir. yazar sonraki yardımcı düşüncelerle bu ilk cümledeki duyguları görüşü desteklemiştir.
SAYFA 175 **ÇME VE DEGERLENDİRME: 1.b 2.e 3.a 4.c 5.a 6.c 7.d 8.c 9.c 10.d 11.d
179.nun 3.sorusu;aksam,polisler,kaçanl ar ve ara sokaklar.4.fııl cumlelerının 6.olay paragrafı oldugu ıcın zaman sırasına gore kısı mekan ilişkisine gore sekıllenmıstır.
180.sayfadakı ılk soru;nasıl sorusuyla sorulur.2.tasfır paragrafı 3.gorme 5.bu bır tasfır paragrafıdır.yer ve gorunus sıfatlarla belırtılmıstır.sankı kelımelerle resım cızılmıstır.181.sayfadakı ılk soru;ınsanların haklarını aramak ıcın genellıkle mucadeleler sectıgı ancak konusulup anlasarak bır yol bulunabılınecegı anlatılıyor 2.dusunceyı cesıtlı yonlerden acıklamak tanımlamak ıcın bellı bır duzen ıcınde verılmıstır 3.oznellıktır cunku yazar kendı dusuncelerını verıyor 4.bır durumun nedenlerın ınandırıcı bır nıtelıkte anlatıp ortaya koymak amacıyle yazılmıstır. 182.sayfadakı ılk soru kısının bulundugu ruh halıcozumlenmeye calısmıs yasadıgı bır olay karsısındakı halı verılmeye calısılmıstır 2.ısyan pıskolojısı var 3.nesnel olanları anlattıgı ıcın 4.tahlıl oldugu ıcın konu olan kısının davranıslarından gorunusden konusmasından soz eden cumlelere yer verılmıstır.kahramanın ruh halı cozumlenmeye calısılmıstır | |
| | | Holyone Yönetici
Mesaj Sayısı : 3850 Paylaşım Gücü : 9917 Rep Point : 106 Kayıt tarihi : 25/02/09 Yaş : 31
| Konu: Geri: 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları C.tesi Ekim 17, 2009 12:14 pm | |
| 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 192-209 Sayfalar Arası SAYFA:192 1-A 2-E 3-C 4-E SAYFA:193 5-A 6-D 7-C SAYFA:195 1.ETKİNLİK A)Hangi durumların karşılatırıldığını yazınız. On yıl önce basılan gazete sayısı ile günümüzde basılan gazete sayısı ikisi arasındaki artış. B)Hangi durumların karşılaştırıldığını yazınız. Kitap okumayanların kitaplar hakkında ağırbaşlı konuşmaları.Kitap okuyanların da bu durumun hoşlarına gitmemeleri.
SAYFA:196 A)Konuyu somutlaştırmak için verilen örnekleri yazınız. Akropal,Ayasofya,Selçuk eserleri,Mimar Sinan,Acemi Ali,Atatürk Anıtı,İstanbul Üniversitesi,Taşkışla. B)Konuyu somutlaştırmak için verilen örnekleri yazınız. Chicago Üniversitesi profesörlerinden Bobit SAYFA:199 1-B 2-E 3-C SAYFA:200 4-E 5-A 6-B 7-C SAYFA:206 1-D 2-E 3-C 4-D SAYF:207 5-C 6-A 7-D 8-D SAYFA:208 9-C 10-C 11-E SAYFA:209 12-Boş 13-Boş 14-B | |
| | | keto21 Yeni Üye
Mesaj Sayısı : 1 Paylaşım Gücü : 1 Rep Point : 0 Kayıt tarihi : 27/09/10 Yaş : 29
| | | | | 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|