Şaşırtıcı gelebilir ama bir süredir durgun seyreden Yahoo, arama tercihlerinde rakipler yerinde sayarken hızlı bir yükselişe geçti.
Yahoo!, işleri yoluna koymaya başladı gibi görünüyor. ABD'deki kullanıcıların arama motoru tercihinde uzun süredir duraklayan, hatta gerileyen firma, geçtiğimiz ay 2008 başındaki değerine ulaşmayı başardı.
Yahoo!'nun yeni CEO'su Carol Bartz, ayağının tozuyla işleri yoluna koymaya başlamış görünüyor.
Evet, Google ABD'de arama motoru tercihinde yüzde 63'le başı çekmeye devam ediyor olabilir. Ancak geçtiğimiz yılı oldukça hareketli geçiren Yahoo, yükselişe geçerek bir ara yüzde 20'lerin altında olan payını 21.5'e kadar çıkartmayı başardı. Sadece yüzde 1 olduğuna bakmayın, taşların çok fazla yerinden oynamadığı bir konuda bu değişiklik bile sektörü hareketlendirmeye yetiyor. Hele en büyük rakip olan Google'ın yerinde saydığı düşünüldüğünde.