Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


web
 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36 Ybanner Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36 2cznnm
 

 

 Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Holyone
Yönetici
Yönetici
Holyone


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3850
Paylaşım Gücü Paylaşım Gücü : 9917
Rep Point Rep Point : 106
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 25/02/09
Yaş Yaş : 31

Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36 Empty
MesajKonu: Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36   Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36 EmptyC.tesi Ekim 17, 2009 12:09 pm

sayfa 4: 1.sorunun cevabında : din anlayışı,kültür farklılıkları,dil ,coğrafi konum gibi temeller ortaya atıldı.

hazırlık soruları
1. islamiyetin gelişimi, kavimler göçü, göçebe hayattan vazgeçiş vs..
2.çağdaş bir devletin kurulması, ankaranın başkent olması,halkçılığın
devlet progr***** girmesi, bilimsel ve laik anlayışa dayanan milli
eğitimin öngörülmesi,kadının özgürlüğü gibi toplumun çehresini
değiştiren oluşumlar sanat ve edebiyat çevrelerinde de derin etkiler
yapar.
3. milli edebiyat dönemindeki eserlerin konuları Cumhuriyet döneminde
devam etti.Atatürk ün kişiliği, ilkeleri anlatıldı.sevinçler acılar
çoşkular işlendi.
biz derste bu şekilde cevapladık.

-------------------

sayfa 5: *çağdaş uygarlık seviyesine yükselmek.
*Eskiyi tamamen yok ederek yeniye ulaşmak
*Anadoluya(halka) yönelmek
----------------


SAYFA 9

1:siyasi temel;tanzimat fermanı, sosyal temel; medreselerin yıkılmış olması,fikri temel;şairlerin şarkla garp arasında kalması


2.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında genel olarak Anadolu'ya yönelme
görülür. Eserler Anadolu anlatılmış, aydınların Anadolu'yu
tanımadıklarından bahsedilmiştir. Bu gibi şeylerle memleket anlayışı
ortaya çıkmıştır.

3.Yenilikler: Gençlerin Anadolu'ya yönelmesi, sadece İstanbul'dan memleketin kurtulamayacağı işlenmiştir.
Anadolu'da Bir Gece: Anadolu'da ki sıkıntılar anlatılmıştır.
Tohum: Anadolu'ya yönelme işlenmiştir.
Aydınların halka yönelmesi ile birlikte kurtuluşun sadece İstanbul'dan
olamayacağı anlaşılmıştır. Anadolu çoğu zaman yöneticiler ve aydınlar
tarafından bir zahire ve asker deposu olarak görülmüş, gerekli hizmet
devlet tarafından verilmemiştir. Yani Osmanlı'nın Anadolu'yu göz ardı
etmesi aydınları Anadolu'ya dönük eserler vermeye itmiştir.

4.Cumhuriyetten önceki dönemlerde Anadolu çoğunlukla eserlere
yansıtılmamıştır. Hikaye ve tiyatrolarda anlatılan olayların çoğu
İstanbul'da geçmektedir. Cumhuriyetten önceki dönemler de anlatılacak
olay yazar tarafından seçilir yazar olayı kurgular öyle anlatırdı. Yani
yazılarda çoğunlukla sanat yapma amacı vardı. Cumhuriyetten sonraki
dönemlerde ise sanat kaygısı güdülmeksizin doğrudan anlatım
kullanılmıştır. Hayat olduğu gibi okuyucuya aktarılmıştır. (Türk
Edebiyatında Anadolu ilk kez Çalıkuşu romanında anlatılmıştır.)

5.Genel olarak düşündüğümüzde insan topluluklarını millet yapan değerler:
- Ortak bir vatan
- Ortak bir dil
- Kültür ve Tarih birliği
- Ortak örf-adet
- Din, Ahlak


6.a) batı düşüncesinden etkilenilmiştir.Mesala bu tohum metnindede makineleşmekten bahsedilmiştir.ama ruh olmadan bir şey olamaz
b)varoluşculuk akımının etkisi vardır.Fakat manevi değerleri anlatan
mistisizm akımının etkiside vardır.Çünkü batıdaki varoluşculuk akımı
maneviyata karşıdır.Herşeyde önce insanın kendi özünü oluşturması
gerektiğini savurunur varoluşculuk.
6.SORU=B SIKKI
VAROLUŞÇULUK AKIMININ ETKİSİ VARDIR.FAKAT MANEVİ DERĞERLERİ ANLATAN
MİSTİSİZM AKIMININ ETKİSİDE VARDIR.ÇÜNKÜ BATIDAKİ VAROLUŞÇULUK AKUMU
MANEVİYATA KARSIDIR.HERŞEYDEN ÖNCE İNSANIN KENDİ ÖZÜNÜ OLUŞTURMASI
GEREKTİĞİNİ SAVUNUR VAROLUŞÇULUK.

---------------

SAYFA 10

sayfa 10 etkinlik:dil;sade ve akıcıdır.zevk anlayışı;özentilikten kurtulmuş bir şekildedir.


-----------
SAYFA 11

Sezgicilik

----------------

SAYFA=13
**ÇME DEĞERLENDİRM CEVAPLARI

1.SORU=
D
D
D

2.SORU=VAROLUŞÇULUK(BOŞLUK)

3.SORU=E SIKKI

4.SORU =B SSIKKI


**ÇME DEĞERLENDİRME

1.SORU=
Y
Y
D

2.SORU=PSİKOLOJİK(1.BOŞLUK)
PSİKİYATRİFK(2ÇBOŞLUK)
BATI(3.BOŞLUK)
BİREY(4.BOLUK)


3.SORU=A SIKKI

4.SORU=ŞİİRDE HECE KULLANILMIS,DİL SADELEŞMİŞ,KONULARDA ANADOLU
İŞLENMİŞ,ANADOLUYA YÖNELME BASLAMISTIR.ÇAĞDAŞLASMA İÇİN NELER YAPILMASI
GEREKTİĞİNDEN BAHSEDİLMİŞ,KONU OLARAK VE EESERLERDE ATATÜRK 'ÜN
İLKELERİ BİR YOL OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR.

sayfa 13teki 8.metin soruları ve anlama-yorumlama
9. ulusçu,demokratik,özgürlükçü ve çoğulcu.Temel Amaç;dengeli,huzurlu,refah içinde toplum oluşması

10)a)din ve devlet işlerinin ayrılması.parçaya göre herkes dinini
seçmekte,yerine getirmekte özgürdür.din işleri devlete karıştırılmamalı
ibadeti siyasi sembol olarak düşünülmemeli.kişinin allahla arasında
olandır.
b)din ve vicdn özgürlüğü var.din ve devlet işleri birbirinden ayrılır.
c)din konusunda herkesi özgür bırakıor.kimseye zorla din seçtirmior.bizim dinimiz yüce bir din olduğunu ve akla mantığa uyduğu

----------
Sayfa 14 ,

NURULLAH ATAÇ'ın EDEBİ KİŞİLİĞİ

Dilde sadeleştirme ve özleştirme hareketinin savunucularındandır.
Türkçe'deki yabancı kelimeleri kullanmamış, dille düşünce arasında
dolaysız bir ilişki olduğunu, somut düşünme geleneğinin doğabilmesi
için kavramların saydam, hangi kökten geldiklerinin anlaşılır olması
gerektiğini vurgulamıştır. Bu yol da, Ataç'a göre, Latince, Grekçe,
Farsça, Arapça gibi yabancı dillerin eğitimini zorunlu kılmak
başarılamayacağına göre, bunlardan alınan kelimelerin
Türkçe'leştirilmesinden geçer.

Türk edebiyatında izlenimci eleştirinin ilk örneklerini verdi. Akşam'da
tiyatro eleştirmenliği, Hakimiyeti Milliye, Ulus, Milliyet, Tan, Posta,
Cumhuriyet, Son Havadis, Dünya gazetelerinde eleştiri yazıları çıktı.
Denemeleri Türk Dili, Varlık, Yedigün, Ülkü, Seçilmiş Hikayeler
dergilerindedir.

Motif kelimesinin anlamları (sayfa14)
1 . Yan yana gelerek bir bezeme işini oluşturan ve kendi başlarına birer birlik olan ögelerden her biri:
"Halı motifi. Danteldeki motifler."

2 . edebiyat Bir eserde sık sık tekrarlanan süsleyici öge.

3 . müzik Bestenin bir parçasına çeşitli yönlerden birlik sağlayan belirleyici küçük birim:
"Melodi motifi."- .

----------------

sayfa 16 hazırlık çalışması
1.tarihi belge ansiklopedik bilgilerden yararlanılır
2.okuyucuyu bilgilendirmek amaçtır.
3.3 şekilde kullanılır edebiyatta anlamı anafikirdir
4.özgürlük anlamında herkes dinini seçmkte özgürdür.

------------------
16-20 karısık
İNCELEME
1-batıya doğru adlı metin batı ve doğu medeniyeti hakkında yazarın görüşlerini okurlara iletmek amacıyla yazılmıştır.
2-doğu-batı-doğulu-batılı-batı acunu(dünyası)-doğu doğudur batı da batı.
motifler-doğu ve batı dır.
b-bu motifler bir araya geldiğinde metinin temel düşüncesini oluştururlar.
c-motiflerin,metnin temel düşüncesini meydana getirmöek için bir plan
dahilinde bir araya getirilmişlerdir.örnek cümle-doğu doğudur,batıda
batı-biz de bir doğululuk,batılılardan bir başkalık var.
3-giriş:doğululk ve batılılık ne dir?
gelişme-batı medeniyeti ve kökenleri
sonuç:batılı olunmalıdır.
4:bu metinde ele alınan Batı ve batı medeniyeti,batılılaşma günümüzün
öğretici metinlerinde işlenmektedir.çünkü tazminattan beri yüzünü
batıya dönen türkiye hala batı medeniyetini örneek alma*** devam
etmektedir.bugün AB ye katılmak için aday ülke olması,metindeki temanın
canlılığının işaretidir.
5:metinin teması-batılılaşmak
sosyal hayat unsurları-batı kültür ve medeniyetinin örnek alınması ve buna göre şekillenen sosyal hayat.
çıkarlarımız.cumhuriyet döneminde benimsenen ve yapılan ink.larla
birlikte çağdaşlaşmak amacıyla batı kültür ve medeniyeti örnek alınmış
fakat yanlış batılılaşma tanzimat döneminde de olduğu gibi o dönmn
yazarlarınca eleştirilmiştir.
6:metinde yazıldığı dönemin ssosyal ve siyasi akımı olan batılılaşma etrafında kaleme alınmıştır.
7.tablo
açık-aşık anlatıma sahiptir
duru-gerekssiz sözcükler kullanılmamıştr.
akıcı-söyleyiş olarak akıcılık vaardır
tutarlı-savunulan görüşler baştan sona tutarlıdır.
süslü sanatlı-sade ve sanatsız bir anlatımı vardır.
objektif-yazarın görüşlerini yansıttığı için subjektiftir.
1.etkinlik
1.gurp
doğululuk-batılılık-batı,yunan,latin uygarlığı-erdem-gelenek
2.grup
doğu-batı-orta çağ-yenileşme çağı-masal
3.grup
bir kurt düştü içimize-bizim elimiz,kemiğimiz başka mı?
8.soru
yazarın kelime tercihine dikkat edildiğinde ***şayan canlı sade bir dil
türkçenin olduğu dikkat çekmektedir.çünkü cumhuriyet dönmde sade bir
türkçee ile insanın her halini ifade etmesi amaçlanmıştır.
9.tablo
pastoral:-----------
epik:---------------
lirik:batı*** gidiyoruz,gideceğiz.
mizahi:gidiyoruz batıya doğru.birkez çıkmışız yola kimse durduramaz artık.
duygusal:bizim etimizz kemiğimiz başka mı?
öğretici:metinn taamam mı na yakını öğretici anlatıma sahiptr.
10.etkinlik
batı*** doğru metin yapı tema dil ve anlatım bakımından deneme geleneğine sahiptir.

------------------
17.sayfa:

1-doğu-batı kıyaslaması yapmak, batıyı üstün kılan değerleri göstermek için yazılmış.
2-a)doğu,batı,değer,düşünme,bilg i,biz
b)anafikri ortaya koyma görevi üstlenmiştir.
c)kıyaslama

3-
Giriş:Batı başkadır, Doğu başka.
Gelişmeoğulu olmayı üstünlük sayardık ama öyle değilmiş.Şimdi doğulu
olmayı eksiklik sayıyoruz.Batılı olmaya çalışıyoruz ama
olamıyoruz.Yanlışımız sadece bugünkü batıyı öğrenmeye
çalışmamızdır.Batının dayandığı temelleri öğrenmememizdir.
sonuç:Batılı olmak istiyorsak sadece bugünkü batıyı değil onun
temellerini ve geçirdiği aşamaları da öğrenmeliyiz ve yaşamalıyız.

4) ele alınıyor çünkü batılılaşma devam ediyor.

5)Metnin teması:Batılı olmak bugünkü batıyı anlamakla olmaz.

Cumhuriyet dönemine....:Toplumsal hayatta devrimlerle meydana gelen değişiklikler

Çıkarımlar:Şekil olarak batılı olmakla iş bitmiyor, kafa yapısıyla da batılı olmak gerekir.
6)Batılıcılık
7-a)açık
duru değil kelime tekrarları var
tekrarlar var akıcı ama akıcı diyebiliriz.
tutarlı.
sade bir dil
öznel bir bakış açısı

b)yazarın herhangi bir konuda duygu ve düşüncelerini açık,akıcı, duru
ve tutarlı bir şekilde ispatlama kaygısı gütmeden, öznel yargılarla
anlattığı yazı türüne deneme denir.
8)Dilimizdeki arapça ve farsça kelimelerin atılması, dilin sadeleşmesi
ve bazı kelimelerin yerleşmesi bakımından yazar zorlama bir dil tercih
etmiştir.örneğin acun,kanı,erek,dörütmen,büğünk ü

-------------------
Sayfa 18

4)Günümüz eserlerinde batıya yönelme devam ediyor.
5)Metnin teması:Batılılaşma
Cumhuriyet dönemine ait sosyal hayat unsurları : Batının örnek alınması gerektiği ve buna göre hareket etmemiz gerekir.
Çıkarımlarımız: Batıyı anlamak için batının gereklerini bilmemiz
gerekir.Batının bilim dallarındaki yeniliklerini almamız gerekir.

--------------------
Sayfa 19

6)(sosyal-siyasi) batılılaşma akımı etrafında ele alınmıştır.
7)Açıktır.
durudur.
akıcıdır.
tutarlıdır.
süslü(sanatlı)değildir.
Objektif değildir.Subjektifdir.

-----------------------------
sayfa 20

1. paragraf:öğretici
2.paragraf:mizahi
3.paragraf:duygusal
diğer paragraflar öğretici

öğretici anlatım türü ağır basmaktadır.

nesir geleneğine(deneme) aittir.

12-işlemezdi.Çünkü yazar öznel bir bakış açısıyla temayı ele
almıştır.Bir başka yazar batının doğuyu örnek alması gerektiğini
savunabilirdi.
Batının teknik olarak gelişmesine rağmen bazı değerlerini kaybettiğini,
bu değerler bakımından bize özendiğini dile getirebilirdi.örneğin aile
kavramının batıda yokolduğunu,batılıların rahat yaşama uğruna çocuk
yapmak istemediklerini, bu yüzden avrupa nüfusunun hızla azaldığını
dile getirebilirlerdi.

-------------------

sayfa 23

soru 1
1)nizam-ı cedit ordusu kurldu.
2)giderleri karşılamak için nizam-ı cedit hazinesi kurldu.
3)tersane ıslah edildi.
4)avrupanınönemli merkezlerinde sürekli eliçlikler açıldı.
5)resmi devlet matbaası kurldu.
6)fransızca devletin ilk resmi yabancı dili olarak kabul edildi.
7)merkeze bağlı eyaletler yeniden düzenlendi.
(bu yenilikler askeri,mali,kültürel alnları kapsamaktadır.)
soru 2
yazmamışm....
soru 3
yapılan yenilikler toplum haytını kapsar.yapılan yenilikler bir şekilde
halkı etkilemiştir.fermanın içerdiği yenilikler halkın karşılaştığı
sorunlara çözüm yolu getirmiştir.
soru 4
osmanlınn aydınları istemekteydi.çünkü osmanlı devletinin batılı devletlerin gerisinde kaldıklarını düşünüyorlardı.
soru 5
birçok yenilk yaplımış. bu yenilklerin yapılması zamn almıştır.halk bu
yeniliklere karşı çıkmşıtır.edebiyt alnnda yapıln yenilkleri halkın
içine sinmedği için geç olmuştur.

-----------------

sayfa 24
soru1.
ikiside öğretici metinlerdir.bilgi vermek amaçtır.
soru2.
söylenebilir.çünkü sürekli tekrarlanan söz tekrarları var.
soru3.
iki metinde de harp den bahsediyor. batılılaşmayı yansıtıyor.
soru4.
terimler:roman,mübalağa,edebiy at,tenkit(eleştiri), makale,müellif(yazar),şiir
kavramlar:edebiyat ı cedide, edebiyat tarihi
gün****k hayata ait kelime ve kelime grupları:tesadüf etmek,ilham almak,ecnebi
soru5.
bir metinde anlaşılması güç kelimeler varsa anlatımı kapalı
kılar.metinde yabancı sözcükler olduğu için anlatımında ağırlık
var.metin için ağır bir dil kullanılmış.ama dönemde yaşayanlara göre bu
dil sade görülebilir.
soru6.
öğretici
soru7.
makale geleneğinin devamıdır.(öğretici metin geleneği de olabilir arkadaşlar ama öğretmen bize bunu da söylemişti)
soru8.
yazar kendi hayatından esinlenerek bu eseri yazmıştır.yazar
etkilendikleri olayları eserlerine yansıtabiliyor. Peyami Safa bazı
eserlerinde de hastalığından (kemik hastalığı) izler yansıtmış.

------------------

sayfa 25.
soru1.
okuyanın gözünde canlanması için betimlemelere yer verir, resimlerle de
görülmesi gerektiğini düşündüğüm yerleri okuyucuya gösterirdim.
soru2.
a)kelimeler:nehir,tuna,köprü,F ırat
kelime grupları:Galata köprüsü,Carablus Köprüsü
cümleler:Fırat'ı Carablus'da görmeli
b)motifler anlatımı güçlendiriyor.konuyu pekiştirmek için kullanıyor.
soru3.
(sırasıyla) 2-1-4-6-5-3 diye baştan aşağıya yazın arkadaşlar
soru4.
eserlerde halka yönelme, memleket sıkıntısını anlatması Cumhuriyet
döneminde başlamıştır.Cumhuriyet döneminin özelliği memleket ve
insanlar hakkında bilgi vermesidir.bunu da eserlerinde görüyoruz.
soru5.
arkadaşlar bu sorunun cevap ı isteğe bağlıdır herkes kendisine göre cevap verdi sınıfımızda.
soru6.
milli edebiyat döneminde anadolu coğrafyasını anlatan eserlere
rastlanır.biz burdan yola çıkarak akımın milliyetcilik akımı olduğu
kanısına vardık.
soru7.
gereksiz tekrarlar yok.metin açık ,duru, akıcı,anlaşılabilirdir.
soru8.
istasyon:terim
her nehrin kemali zevalindedir:cümle
demir yolu:terim
hoş geldin:günlük hayatta kullanılan cümle
tünel:terim
göz adesesi:kavram
bin kilometre:terim
balkanlar:kavram
bayrak:kavram
tuna illeri:kavram
tezgahın böğründeki demir bir mekik:günlük hayatta kullanılan cümle
hendese:terim
haliç:kavram
soru9.halk diline yakınlaşma.yazar halkın kullandığı kelimeleri metinde kullanmış.
soru10.
betimleyici ve öğretici anlatım türleri.
soru11.
gezi yazısı geleneğininn devamı.
soru12.
-bir yazardır
-edebiyat ve şiir aşığıdır
-aynı zamanda bir edebiyat tarihçisi
-sanatlı bir üslübu vardır
-renkli bir anlatımı vardır
-iyi bir gözlemcidir.

--------------------

Sayfa 36 tablo

cumhuriyet dön. öğr. metinleri - - önceki dön. ait öğr. metinler
Benzerlikler

* Bilgi vermek amaçlı olmaları, öğretmeye ve düsündürmeye yönelik olmalarıdır.

Farklılıklar

Kelime
türkçe kelimeler Fransızca,arapça,farsça kelimeler
kullanılmıştır . kullanılmıştır.

Kelime grupları

Halk söyleyişlerine ait anlaşılmayan,ağır,arapça,farsç a
kelime gruplarıdır. tamlamalar.

DiL kuralları

Türkçe dilinin kurallarıdır. arapça,farsça,türkçe kuralları.

--------------

sayfa:35 Cumhuriyet dönemi öğretici metinleri tablosu

Yapı: Düz yazı
Tema: milli konular, batılılaşma,anadolu'ya yönelme
Dil ve anlatım: dili sade, halkın anlayabilecegi bir dil kullanılmıştır,duru,yalın,açık ,süssüz


Konular arkadaşların çalışmalarından derlenmiştir.Emeğe geçenlere teşekkürler


"Konu Düzenlenmişdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.webs-team.tr.gg
 
Sayfa 4-5-9-10-11-13-14-16-17-18-19-20-23-24-25-35-36
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sayfa 201
» Sayfa Geçişleri
» Sayfa 67-68-69-73-74-76-76-77 Arasındaki Cevaplar
» 141. sayfa ,149-150. sayfalar
» Yeni Sayfa Yükleniyor

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Tüm Dersler :: Türk Edebiyatı :: 12.sınıf-
Buraya geçin: